Traductor

diumenge, 30 d’octubre de 2011

La Panera dels Tresors





És una activitat dirigida als nens i nenes dels 6 als 12 mesos. Hi poden jugar a la vegada de dos a cinc nens/es, per tenir espai i poder intereccionar i a la vegada triar allò amb el que els vingui més de gust experimentar. És molt fàcil de preparar, ja que tot són objectes quotidians que tenim a casa. Una bona manera de "reutilitzar" enlloc de tirar!

Una cosa bàsica en preparar-la és que el “recipient” on han d’anar els objectes ha de ser correcte per tal que els nens i nenes puguin agafar-los bé, sense incomoditats ni perill. Per tant, com bé es veu a la imatge, una panera de vímet, de l’alçada justa i que no es bolqui si els nens/es s’hi recolzen. Està pensada justament per els nens/es d’aquesta edat, perquè encara no caminen, però es mantenen asseguts.

En aquesta panera hi poden haver molt tipus de materials, objectes naturals (pedres,  petxines, fruites, esponges, etc.), objectes de fusta (utensilis de cuina, castanyoles, sonalls, anelles, taps de suro, pinces d’estendre la roba, capses, etc.), objectes de goma (pilota, anelles, taps de bany, etc.), objectes metàl·lics (anelles, cadenes, claus, culleres,  etc.), objectes de cartró (tubs, capses de diferents mides, llibretes, etc.), objectes de vidre (mirall, pots, collarets de boles, etc.).

Aquesta activitat, desenvolupa la coordinació óculo-manual, permet explorar i manipular els elements lliurement, donant la utilitat o el joc que ell/a els hi vulgui donar, treballen la concentració, l’atenció i la imaginació, el llenguatge matemàtic (gran-petit, dins-fora, un-molts, llarg-curt, prim-gruixut, tou-dur), es treballa també la orientació espacial (dins-fora, dalt de-baix de, ...), i en general els cinc sentits (tacte, vista, olfacte, olor, oïda). El material ha de ser molt variat i sempre ha d’estar d’adult present per controlar, però no per intervenir.

(Per a més informació, Eleanor Goldschimied va ser qui va introduïr aquest recurs educatiu, i Tere Majem va fer un gran treball de divulgació).
      
           ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___   ___

També podem fer algunes variacions segons el moment en que ens trobem, per exemple, ara seria un bon moment per treballar la tardor, no? Doncs sempre es pot fer la “panera de la tardor”, i dins d’aquesta posar-hi només elements i coses típiques de la tardor. Castanyes, pinyes, moniatos, fulles, carbasses, magranes, i tot allò que se’ns acudeixi, i repeteixo: sempre sota la supervisió de l’adult. En cap cas intervenint (a no ser que hi hagi perill). 


dissabte, 29 d’octubre de 2011

"Cargol treu banya...

... puja la muntanya"

Material:
- Cola blanca
- Castanya
- Plastilina

  Agafem un trosset de plastilina:












Els nens i nenes fan un xurro:












I un cop fet això, posem una mica de cola blanca al mig i hi enganxem la castanya:












Un cargol molt fàcil de fer i  ben original!

Bolet

"Sóc un bolet molt petitó,
ensenyo el barret quan ve la tardor"

Una manualitat senzilla i per els més petits. Per fer a classe o a casa amb els vostres fills/es, fillol/a, cosins, ... podria continuar, però no ho faré...
Material: 
- Cartró de paper de WC.
- Pintura de dits de colors de la tardor.
- Trosset de cartulina blanca.
- Tisores
Agafem el trosset de cartulina i el nen/a pinta amb els dits amb cada color, de manera que queden barrejats. Ho fem per les dues bandes. Un cop sec, la retallem en forma com de mig cercle:


Fem dos talls al rotllo de cartró, per poder-li encaixar la cartulina i quedarà així:

I ja el tenim!
I com que és tant fàcil... en podeu fer molts, de diferents colors i mides, i apa... a buscar bolets!
Així que tothom que tingui la sort de tenir un nen estimat i ben aprop... a disfrutar-lo que la vida són dos dies i ara és quan podeu fer bolets amb ells!