Traductor

divendres, 18 de novembre de 2011

Proposta d'activitat per fer a casa

(A casa també està molt bé tenir moments amb els nens/es i fer cosetes junts. No ha de ser exclusivament a l'escola!)


Activitat:
Ajuntem diferents tipus de materials, a poder ser coses per reciclar.
Per exemple, recipients de cartró i de plàstic, pega, tisores (si les saben utilitzar), diaris, pintures/colors, cartes per tirar, trossos de draps/roba que no volgueu... i tot allò que veieu que pot servir per a crear i experimentar. Depèn de l'edat del nen/a poseu unes coses o unes altres! Si us demanen ajuda, ajudeu-los preguntant què volen que feu, en el cas dels més petits fem preguntes que puguin respondre amb un "sí" o un "no": "ho faig així?", "retallo per aqui?", però si no us ho demanen, no. I que creïn, a la seva manera i al seu aire. Sense donar-los idees, que ells mateixos trobin i descobreixin com i què volen fer.

Edat recomenada:
A partir de 1 any i mig aproximadament.
Evidentment utilitzant el sentit comú no ho farem igual amb un nen/a de 5 anys que amb un nen/a de 1 any. Amb els més petits no hi deixarem material amb el que es puguin fer mal, i estarem allà observant per vigilar que no hi hagi perill, potser ajudant-los a posar la pega o el que veiem, però si no ho saben utilitzar també val que experimentin amb el material, que el toquin, que el mirin, que el tirin, ... I com més grans, més podran fer i utilitzar.

Què treballem amb l'activitat:
Anem a pensar perquè són importants les manualitats? El primer que ens ve al cap és que els nens i nenes s'ho passen molt bé fent-les, és divertit i entretingut. Però darrere d'això s'hi amaguen moltissimes més coses que es fomenten i es potencien:

        - Fer-les, estimula molt la imaginació i la creativitat.
Els nens experimenten amb el material que se'ls presenta al davant. Trien el que volen fer i com ho volen fer. Potser s'imaginen quelcom i intenten aconseguir-ho, potser van fent sense pensar el què. Experimentació, aquesta és la clau. Fan volar la seva imaginació! I tots sabem que la imaginació no té límits.
        - Fer-les, ajuda a treballar la seva coordinació oculo-manual
Aquesta coordinació és la capacitat neuromuscular d'ajustar amb precisió el que veiem i el que desitgem amb un moviment concret i de forma sincronitzada. Es posen en marxa la percepció visual i el gest manual per dur a terme una acció coordinada. És importantissim treballar-la, perquè és necessària cada dia en la majoria de coses que hem de fer.
        - Fer-les, ajuda a treballar la concentració, la memòria, l'atenció i la paciència.
Han d'estar pendents del que fan, mirar el material, decidir com ho fan, pensar quin serà el pas següent, ordenar les seves idees, començar per una part, seguir per una altra. Mirar si els agrada, si no els agrada rectificar.
        - Fer-les, ajuda a treballar la seva autoestima i seguretat en ells mateixos/es El fet de no estar pendents d'ells de forma exegerada, deixar-los al seu aire i així donar-los confiança és molt important.  Valorar el que han fet, estar-ne orgullosos i mostrar-li, ensenyar-ho a qui tinguem més aprop i posar-ho de decoració a casa.


Us deixo amb una bonica cançó del Pedro Guerra que precisament parla una mica d'això, de la imaginació dels petits! Pedro Guerra – Rayas



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada